Wednesday, April 7, 2010

Happy Ranger 06/04

Heavy Lift Ship " M/V Happy Ranger "
Berth at Capuaba wharf.
Loading Marble in heavy blocs, to Marina di Carrara, Italy.
Usually one general cargo ship for carry this kind of cargo, but sometimes shippers charter Heavy Lift vessels maybe because haven't any project cargo for this type of vessel leave from Brazil.  
Ship owner:

Big Lift 
http://www.bigliftshipping.com/div/show_main.asp

Flag:  Netherlands
IMO Number: 9139311
MMSI Number: 245539000
Callsign: PCER
 
Atracado no cais de Capuaba, o navio Para Cargas Pesadas, M/V Happy Ranger.
Carregando pesados blocos de mármore, com destino a Marina de Carrara, Italia.
Normalmente se usaria um navio de carga geral para transportar este tipo de carga, mas as vezes os embarcadores afretam este tipo de navio, talvez porque nao ha carga de projeto (cargas especiais), para viajem de regresso.  


VESSEL TYPE
HEAVY LOAD CARRIER
HULL TYPE
SINGLE HULL
GROSS TONNAGE
10.990 tons
 DWT
15.065 tons
BUILD
1998
BUILDER
FLAG
NETHERLANDS
CLASS SOCIETY
MANAGER
OWNER
INSURER
STEAMSHIP MUTUAL UNDERWRITING U.K.
VESSEL DETAILS
GENERIC
SPEED
16 
DIMENSIONS
BREADTH EXTREME
22,80 m
BREADTH MOULDED
22,80 m
DEPTH
12,95 m
DRAUGHT
9,51 m
FREEBOARD
3440,0 mm
LENGTH B/W PERPENDICULARS
127,64 m
LENGTH OVERALL
138,00 m
TONNAGES
NET TONNAGE
5041 tons





HISTORICAL INFO
BUILD END
1998 Jan 15 
BUILD START
1997 Jul 08 
DATE OF ORDER
1996 Jun 01 
PLACE OF BUILD
VLISSINGEN NETHERLANDS 
 Class
Lloyd's  100 A1  LMC-UMS LA LNC AA
    Ice class Finnish/Swedish 1A
 Great lakes fitted.
 Trolley capacity
 25.0
mt   SWL 
 Main engine
Type
8775
kW  Wärtsilä 9L46B
Bowthruster
850
kW
Service speed
16.4
kn  at draft 7.00 m

Cranes
Combinable
2 x 400
mt  SWL
Situated on starboard side

 each crane fitted with trolley for fast handling of "light loads"
 Trolley capacity
 25.0
mt   SWL 
 Container intake
 TEU

 FEU      + TEU
Hold
346

 160       +   32
Deck
695

 275       + 127  (5 tiers)
Total
1,041

 435       + 159 



Power available for reefer connections up to 800 kW



Equipado com 2 grandes guindastes capazes de erguer combinados ate 400 tons (SWL), com apenas 1 unico porão corrido de coberta dupla reversivel, este navio é capacitado para transportar os mais variados tipos de cargas de grandes dimensões e pesos concentrados, sendo ideal para transporte de modulos de fabricas, e grandes tanques.
Ou seja aonde ha grandes obras e construções, pode contar em ver este tipo de navio transportando os equipamentos.



No comments: